صـــلـواتــی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
۲۳
اسفند ۹۲

(ام سلیم همسر ابوطلحه انصارى ) از زنان جلیله هاشمیه بود. هنگامى که ابوطلحه از او خواستگارى کرد گفت : تو مرد شایسته اى ، اما چکنم که کافرى و من زنى مسلمانم ، اگر اسلام بیاورى ، مهریه همان اسلام آوردنت باشد.
(ابوطلحه ) بعد از قبول اسلام از اصحاب بزرگ پیامبر صلى الله علیه و آله بشمار مى رفت . در جنگ احد پیش روى پیامبر صلى الله علیه و آله تیراندازى مى کرد؛ پیامبر صلى الله علیه و آله بر روى پنجه پا بلند مى شد تا هدف تیر او را مشاهده کند.
در این جنگ سینه خود را جلو سینه ى پیامبر صلى الله علیه و آله نگاه داشته ، عرض مى کرد: سینه من سپر جان مقدس شما باشد پیش از آنکه تیر به شمار رسد، مایلم سینه مرا بشکافد. ابوطلحه پسرى داشت که بسیار مورد علاقه او بود، اتفاقا مریض شد. مادر پسر، ام سلیم از زنان با جلالت اسلام بود. همین که احساس کرد نزدیک است فرزند فوت شود، ابوطلحه را خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله فرستاد. پس از رفتنش بچه از دنیا رفت .ام سلیم او را در جامه اى پیچیده ، کنار اطاق گذاشت .
فورا غذاى مطبوعى تهیه نمود و خویش را براى پذیرائى شوهر آراست . وقتى ابوطلحه آمد، حال فرزند خود را پرسید، در جواب گفت : خوابیده است . پرسید: غذائى آماده است ؟ گفت : آرى ، غذا را آورد باهم صرف کردند و پس از غذا از نظر غریزه جنسى نیز خود را بى نیاز کرده ، در آن بین که شوهر بهترین دقائق لذت جنسى را داشت ، ام سلیم به ابوطلحه گفت : چندى پیش امانتى از شخصى نزد من بود، آن را امروز به صاحبش رد کردم ، از این موضوع که نگران نیستى ؟
گفت : چرا نگران باشم وظیفه تو همین بود. ام سلیم گفت : پس در این صورت به تو مى گویم فرزندت امانتى بود از خدا در دست تو، امروز امانت را خدا گرفت .
(ابوطلحه ) بدون هیچ تغییر حالى گفت من به شکیبائى از تو که مادر او بودى سزاوارترم .
از جا حرکت کرده غسل نمود و دو رکعت نماز خواند، پس از آن خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله رسید، فوت فرزند و عمل ام سلیم را به عرض آن جناب رسانید.
پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: خداوند در آمیزش امروز شما برکت دهد، آنگاه فرمود: شکر مى کنم خداى را که در میان امت من نیز زنى همانند زن صابره بنى اسرائیل قرار داد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۳
مهران ارزانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی